Som att snurra i en cirkel i evighet.


"att förstå är slutligen ingenting annat än att vid en viss punkt upphöra att tänka vidare."

men, jag tror att jag förstår
dock tänker jag vidare
således borde jag inte förstå

och jag tror att jag förstår
ovannämnda citat
men ändå tänker jag vidare kring det
alltså borde jag inte förstå

förstår jag,
förstår jag inte?











                                                                                                                                                                
spelar det ens någon roll?

Kommentarer
Postat av: or not?

Har du hört uttrycket "Jag tänker, alltså jag är",?,.typ,.tänker man,så existerar man.
Du förstår eftersom du ifrågasätter om du har förstått,och vill vidareutveckla det hela genom att tänka vidare,.dvs,.att ifrågasätta är att utvecklas.
Om det spelar nå´n roll,.?,inte för helheten,livet består ju bara av en serie
slumpvisa,löst sammanhängande händelser och möten, men väl för ens personliga utveckling,att tänka vidare ska vara ett självändamål.
Såg att du undrade vem jag är,..vi kan väl säga så här,.jag är din soulmate någonstans ute i cyberrymden, en vänligt inställt själ i bloggdjungeln,som förstår varför du skriver som du gör,och vad du skriver om.

2007-10-21 @ 16:16:39
Postat av: Baby Blue.

tack.

2007-10-21 @ 17:57:55
URL: http://rocknrollheart.blogg.se
Postat av: schnurra

vacker moment 22 filosofi där:) hur du än tänker vidare angående det så kommer du fastna i att du inte kan lösa tankegången. så lättast är nog att sluta tänka:)

hoppas du har de bra annars

fridens liljor

2007-10-23 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0